O analiză realizată la nivelul Brigăzii de Poliție Rutieră relevă că, în marile intersecții din București au loc, într-o singură oră de vârf, până la 400 de încălcări ale legii. Este vorba. în general, despre șoferi care trec la culoarea roșie a semaforului ori nu acordă prioritate pietonilor ori altor șoferi care au acest drept. Creșterea nivelului de indisciplină din trafic ar fi în strânsă legătură cu lipsa de personal, în condițiile în care deficitul la nivelul Brigăzii Rutiere s-ar afla undeva la 35 la sută.
Surse din Poliție au declarat, pentru Gândul, că Brigada de Poliție Rutieră se confruntă cu o criză de personal care face ca indisciplina în trafic să fie din ce în ce mai greu de controlat.
Conform surselor citate, la momentul actual, în cadrul Poliției Rutiere a Sectoarelor 1,2 și 6 sunt încadrați 150 oameni, în condițiile în care schema de personal este de aproximativ 220 de polițiști, în timp ce, pentru Sectoarele 2,4 și 5 există 80 de polițiști, dintr-un necesar de 130.
Pe acest fond, numărul abaterilor în trafic a crescut progresiv, fapt care ar fi condus și la o creștere a numărului accidentelor mortale. Astfel, potrivit polițiștilor, în București s-a ajuns și la două accidente mortale pe lună, în condițiile în care, pentru Capitală, cotele considerate „normale” sunt un mort la șase luni.
Majoritatea acestor victime, spun sursele citate, sunt pietoni. Unii traversează chiar prin dreptul trecerilor de pietoni, însă, atenți la ecranele telefoanelor mobile, nu se asigură și sunt loviți de șoferii care nu reduc viteza înainte de zebră.
În același timp, din analiza traficului în principalele intersecții monitorizate cu ajutorul camerelor de supraveghere ale Primăriei Capitalei, s-a ajuns la concluzia că, acolo unde nu există echipaje de poliție rutieră, la orele de vârf, în funcție perioadă, se comit între 10 și 20 de contravenții pe oră, în fiecare intersecție.
Iar Capitala are, conform polițiștilor rutieri, peste 30 de intersecții mari, dintre care sunt supravegheate de polițiști în jur de zece.
Conform legii, cu toate că sunt înregistrate de camerele omologate ale Primăriei Generale, aceste abateri nu pot fi sancționate, pentru că, în cazul contravențiilor, legea spune că trebuie constatate direct de către angajații Ministerului Afacerilor Interne cu atribuții pe linie de poliție rutieră.